Strona główna breadcrumbs Centrum prasowe breadcrumbs Aktualności breadcrumbs Podpisano umowę na realizację Inteligentnych Sys...

Centrum prasowe

Podpisano umowę na realizację Inteligentnych Systemów Transportowych w Bydgoszczy

9 stycznia w Regionalnym Centrum Innowacyjności na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym w Bydgoszczy z udziałem prezydenta Bydgoszczy Rafała Bruskiego i rektora UTP Antoniego Bukaluka odbyła się konferencja, podczas której podpisana została umowa pomiędzy Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy a firmą Sprint SA na zaprojektowanie, zakup, dostawę, montaż i uruchomienie systemu centralnego zarządzania ruchem i transportem w Bydgoszczy.

W imieniu spółki Sprint umowę podpisał prezes zarządu - Henryk Kamiński.


Źródło: www.bydgoszcz.pl

Materiał z wydarzenia został wyemitowany w 'Zbliżeniach' w TVP Bydgoszcz (od 13 minuty): http://www.tvp.pl/bydgoszcz/informacja/zblizenia/wideo/901-g-1830/9697802

----
Problemem każdej większej aglomeracji jest wzrost natężenia ruchu powodujący duże korki i problemy z parkowaniem. Ilości samochodów nie da się zmniejszyć, ale wykorzystując zaawansowane systemy zarządzania ruchem (ITS) możliwa jest optymalizacja i usprawnienie komunikacji w mieście. Projekty tego typu  działają już m.in. w Olsztynie, Łodzi, Warszawie i Trójmieście, gdzie powstaje największy z dotychczasowych systemów – Tristar. W krótkim czasie przyczyniają się one do zwiększenia przepustowości sieci ulic, poprawiają bezpieczeństwo i skracają czas przejazdu przez miasto (także komunikacją miejską), a co za tym idzie zmniejszają też koszty transportu. Podobny system będzie wdrożony w Bydgoszczy przez firmę Sprint S.A. Bydgoski ITS to wieloetapowy projekt, którego realizacja potrwać może nawet dwa lata, a koordynowany jest przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Rozwiązania tego typu nie są tanie, jednak ich efekty i możliwość uzyskania unijnego wsparcia mobilizują coraz większą rzeszę miast.
Bydgoski system złożony będzie m.in. z podsystemu sterowania ruchem z monitoringiem wizyjnym, zarządzania ruchem z dynamiczną informacją przystankową czy informacji parkingowej. Jednym z głównych zadań systemu ma być polepszenie obsługi pasażerów komunikacji miejskiej i zapewnienie priorytetowego przejazdu pojazdów szynowych w istniejących korytarzach komunikacyjnych. Projekty inteligentnego zarządzania ruchem, które od jakiegoś czasu wdrażane są w polskich miastach są jak systemy naczyń powiązanych. - W skład takich systemów wchodzi wiele modułów i podsystemów, które w efekcie synergicznej współpracy przyczyniają się do usprawnienia komunikacji w mieście we wszystkich jej obszarach, od transportu publicznego, zarówno szynowego jak i autobusowego, przez ruch samochodowy, po optymalne wykorzystanie przestrzeni parkingowej – mówi Maciej Dobosz ze Sprint S.A. - W Bydgoszczy planujemy wykorzystać system sterowania ruchem SCATS, który działa w największych aglomeracjach na świecie, np. w Sydney, Singapurze czy Dublinie. Sprint jest autoryzowanym dystrybutorem tego systemu w Polsce.
Bydgoski system będzie działał na określonym obszarze ograniczonym następującymi ulicami: Kamienna – Artyleryjska – Zygmunta Augusta; Dworcowa – Królowej Jadwigi – Marszałka Focha – Kruszwicka – Szubińska; Piękna – Solskiego - Wojska Polskiego; Ujejskiego – Jana Pawła II – Most Pomorski – Wyszyńskiego, oraz z odcinkiem ul. Fordońskiej od Ronda Fordońskiego do ul. Wyścigowej. Obejmie łącznie 52 skrzyżowania w tym na 45 wykonana zostanie modernizacja sygnalizacji świetlnych, a na pozostałych 7 budowa nowych sygnalizacji, w tym m.in. na Rondzie Jagiellonów, Rondzie Kujawskim oraz rondzie przy ulicach Powstańców Wielkopolskich i Ogińskiego.
Nowoczesne technologie w coraz większym stopniu stają się integralną częścią miejskiego życia, a dobrze wykorzystywane mogą sprawić, że będzie ono znacznie bezpieczniejsze i przyjemniejsze.

Poleć znajomemu

Zamknij