1
Strona główna breadcrumbs Realizacje breadcrumbs Systemy teleinformatyczne breadcrumbs Platforma NGN dla Exatela

Platforma NGN dla Exatela

Klient
Exatel S.A. – operator telekomunikacyjny

Założenia
Rozwój oferty usług nowej generacji dla operatorów, biznesu i klientów indywidualnych bazujących na sieci IP z wykorzystaniem protokołu sygnalizacyjnego SIP.

Rozwiązanie
Sprint wdrożył w Exatel platformę umożliwiającą rozwój usług NGN (Next-Generation Network), zgodną ze standardem IMS (IP Multimedia Subsystem). IMS, jako element architektury 3GPP, zalecany jest dla rozwijania usług NGN z wykorzystaniem dowolnych (szerokopasmowych) technologii dostępu. System jest zintegrowany z istniejącą siecią transmisyjną tradycyjnej telefonii (w tym ISDN), jak i z siecią IP (MPLS). Dodatkowo platforma, zbudowana głównie w oparciu o rozwiązania Alcatel-Lucent, umożliwia współdziałanie z systemami zarządzania i monitorowania, taryfikacji i bezpieczeństwa.

Efekt
Dzięki systemowi operator może zapewnić realizację wielu nowoczesnych usług jednocześnie, zarówno tych świadczonych obecnie, jak i wszelkich nowych usług telekomunikacyjnych w przyszłości. Rozwiązanie przyniesie obniżenie kosztów, elastyczność i usprawnienie świadczenia usług, a także zwiększy konkurencyjność firmy na rynku.

Sprint, poza dostawą, instalacją i uruchomieniem platformy, zapewni integrację z istniejącymi systemami, szkolenia oraz serwis i wsparcie techniczne.

Schemat systemu


Komponenty sprzętowe

• FS5000 dla użytkowników końcowych
• Lucent Communication Manager dla 100% abonentów systemu
• Lucent Network Controller/Signalling Gateway
• Lucent Network Gateway w 2 lokalizacjach
• Plexview EMS oraz Billing and Traffic System
• Audiocodes IP2000
• Acme SBC dla ruchu VoIP class5 oraz class4 (signalling+RTP)
• Części zapasowe

Kontakt

Bogdan Hawrylik

dyrektor wsparcia sprzedaży
bogdan.hawrylik@sprint.pl

tel. +48 58 340 77 35

specjalista ds. organizacji

Poleć znajomemu

Zamknij